Limited edition Johnnie Walker Black x Squid Game

Squid Game x Johnnie Walker

Whiskymerk Johnnie Walker slaat de handen ineen met de Netflix-serie Squid Game. Aan het eind van het jaar komt het tweede seizoen van de Koreaanse tv-serie uit. Dat wordt gevierd met de lancering van een beperkte oplage Johnnie Walker Black Label. Die zijn voor zien van de nummers 001 tot en met 456, het aantal personages dat in het nieuwe seizoen meedoet.

Liefhebbers van de blended whisky en de tv-serie hebben zo de kans om hun speler te kiezen in de vorm van een fles. Daarnaast zijn de flessen zo aangepast dat de lopende man in het logo het kenmerkende groene trainingspak uit de serie draagt. En er is een schuin label in een hoek van 20 graden met een patroon van vernis om zo de textuur van het trainingspak te simuleren.

Johnnie Walker x Squid Game

De aftrap van de samenwerking tussen Johnnie Walker en Squid game ging eerder deze week van start. Dat gebeurde met de overname van Times Square in New York, precies om 4:56 EST. Ook weer een easter egg die verwijst naar het aantal deelnemers aan het spel in seizoen twee.

Josh Dean, vice-president van Johnnie Walker (Diageo Noord-Amerika), is in zijn nopjes met de samenwerking. Hij zegt erover: “Dit partnerschap brengt twee wereldwijde iconen samen, ’s werelds nummer één Schotse whisky en het wereldwijde tv-fenomeen van Netflix’ Squid Game. Onze trouwe fans zullen dolblij zijn met het element van ontdekking met ons verzamelbare, gelimiteerde flesontwerp waarmee ze dicht bij de actie kunnen komen.”

456 Cocktail

Om de lancering van de samenwerking tussen Squid Game en Johnnie Walker te vieren heeft mixoloog Ginn Choe een speciale 456 cocktail gecreëerd. Ze legt uit: “De cocktail is een vleugje mysterieus, net als de serie. Hij is gemaakt met populaire en traditionele Koreaanse ingrediënten, zoals honing als zoetstof en gerstthee, bekend als bori-cha, die goed samengaat met de kruidige en vanilletonen van Johnnie Walker Black Label.”

Europa

De samenwerking komt binnen afzienbare tijd ook de grote plas over naar Europa. Hier krijgen we ermee te maken via buitenreclame, socialemediacampagnes, evenementen en retailcontactpunten. En dat laatste betekent dat de flessen ook gewoon hier te koop zijn. Vanaf wanneer is nog even afwachten.

Wes van Geneijgen