Mora onthult nieuwe snack op Horecava: de Kaas Kipkorn

Snackgigant Mora zorgde voor aardig wat speculatie met de aankondiging van de onthulling van een nieuwe snack op de Horecava. Dat zorgde voor flink wat bijzondere mogelijkheden van fans en de echte snackconnaisseurs. Maandag was het moment dat de nieuwe snack onthuld werd en het werd een combinatie van twee fijne dingen in de vorm van de Kaas Kipkorn.

Deze primeur op de grootste horecabeurs van ons land werd bekrachtigd met een quote van het merk: “Nieuwe snacksensatie voor snackliefhebbers die niet willen kiezen tussen een kip- of kaassnack. Daarom brengen wij twee ultieme favorieten samen in één snack.”

Mora Kaas Kipkorn

De Kaas Kipkorn werd naast op de Horecava ook via een persbericht wereldkundig gemaakt. Daar typeert Mora hem zo: “Een heerlijke kipsnack met smeuïge kaas, gehuld in een krokant jasje. Met deze innovatieve introductie speelt Mora in op de vraag naar herkenbare snacks met een twist.” Daarnaast heeft ook iedereen die niet op de Horecava is de vraag: wanneer is hij te proeven? Vanaf 12 februari is hij verkrijgbaar in de Nederlandse groothandels.

Smaaksensatie

Marieke van Balen, directeur marketing & innovatie, over de nieuwe snack: “Als marktleider vinden we het belangrijk om te blijven innoveren en consumenten te verrassen met nieuwe smaaksensaties, die aansluiten bij de behoefte om af en toe te kunnen variëren in keuze.”

Unieke twist

Dat heeft er alles mee te maken dat de consument vaak vanuit iets bekends zoekt naar iets nieuws. Van Balen legt het verder als volgt uit: “Uit ons uitgebreide marktonderzoek specifiek voor het foodservice-kanaal is gebleken dat consumenten op zoek zijn naar een herkenbare snack met een unieke twist. Het was daarom voor ons een logische keuze om een snack te ontwikkelen waarbij snackliefhebbers van beide smaken kunnen genieten van één snack zonder concessies te hoeven doen.”

Na de introductie in Nederland volgt ook later dit jaar België.

Wes van Geneijgen