Luxe Amsterdams boutique chocolademerk MARMIR Chocolate gelanceerd

MARMIR Chocolate is deze maand officieel gelanceerd. MARMIR is een luxe boutique chocolademerk met bijzondere smaakcombinaties die door ervaren patissiers zijn ontwikkeld. Alle chocolade wordt gemaakt met ingrediënten van de hoogste kwaliteit. Daardoor het merk een nieuwe standaard voor high-end chocolade probeert te vestigen.

Eigenlijk is het idee om haute chocola op de markt te brengen. Dat wordt gedaan met een assortiment in twee lijnen: de Signature Collection en de Salt Collection. De Signature Collection bestaat uit witte, melk, pure en blond chocolade, gemaakt van gekarameliseerde melk. De Salt Collection heeft dezelfde basissmaken met toegevoegde zoutsoorten. Denk daarbij aan: melkchocolade met lavazout en karamel of witte chocolade met Himalaya zout.

Cacaobonen

De cacaobonen zijn zorgvuldig geselecteerd en komen uit West-Afrika, Peru en Zuid-Amerika. Alle bonen bevatten het Rainforest Alliance-keurmerk. Dat is om zeker te zijn van goede werk- en leefomstandigheden voor de boeren. En ook de mogelijkheid voor scholing in het gebied. Daarbij gebruiken ze ook cacaoboter uit Peru om zo het gebruik van suiker te beperken. Ook is alle chocolade vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen.

Chocolademerk MARMIR

Danny Casimir, oprichter MARMIR Chocolate, over het merk. Hij zegt: “Wij zoeken continu naar ingrediënten van de hoogste kwaliteit. Die hebben de karakteristieken die onze recepturen naar een volgend niveau brengen. Zo gebruiken we voor onze pure chocolade een cacaoboon uit Zuid-Amerika die kenmerkend is voor haar rozige aroma. Voor de melkchocolade met lavazout en karamel hebben we juist voor een blend gekozen van diezelfde boon en de meer bittere smaak van de West-Afrikaanse boon voor een compleet nieuwe smaaksensatie.”

Atelier in Amsterdam

De productie van de chocolade vindt plaats aan de rand van Amsterdam in een eigen atelier. Daar worden voor consumenten acht verschillende smaken in repen van 50 gram en zes verschillende giftboxen met verschillende variaties van smaken en groottes. Voor de zakelijke markt zijn er repen van 20 gram en de ‘bite collectie’, bestaande uit kleinere chocolaatjes van 5 gram.

Wes van Geneijgen