KitKat introduceert Tablets: luxe chocolade in drie nieuwe smaken

Kitkat Tablets

Nestlé introduceert KitKat Tablets in Europa. Daarmee speelt het bedrijf in op de groeiende vraag naar luxe chocolade om te delen. Het segment van chocoladerepen is inmiddels bijna 8 miljard euro waard en blijft groeien. KitKat wil meer op deze markt doen en introduceert daarom de Tablets in drie smaken: Double Chocolate, Hazelnut en Salted Caramel.

Om dit nieuwe assortiment van de grond te krijgen, is er 100 miljoen euro geïnvesteerd in de modernisering van de Europese productiefaciliteiten. De eerste productielijn voor de nieuwe KitKat Tablets is nu officieel geopend in de fabriek in Sofia, Bulgarije. De Tablets zijn vanaf nu beschikbaar in Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Nederland en België volgen op korte termijn (net als de rest van Europa).

Smaak en textuur

De KitKat Tablets zijn ontwikkeld met de expertise van Nestlé’s R&D-centrum in York, Verenigd Koninkrijk. Hier werd gewerkt aan het verfijnen van de vullingen en het ontwerp van de chocolade. De focus ligt op een balans tussen ingrediënten en een textuurcontrast tussen chocolade en vulling.

Volgens Louise Barrett, hoofd van Nestlé’s R&D-centrum voor zoetwaren, bieden de KitKat Tablets een multisensorische ervaring. “Onze expertise stelt ons in staat verschillende chocolademassa’s te combineren, wat leidt tot gemarmerde patronen in de chocolade”, aldus Barrett.

Duurzaamheid als kern

Nestlé benadrukt dat duurzaamheid een centrale rol speelt in deze lancering. De nieuwe chocoladerepen worden gemaakt met cacaomassa afkomstig van boeren die deelnemen aan het Nestlé Income Accelerator Program. Dit initiatief verhoogt het inkomen van cacaoboeren, stimuleert regeneratieve landbouwpraktijken en helpt kinderarbeid terug te dringen. Onderzoek van het KIT-Instituut in 2024 toonde aan dat het programma het gezinsinkomen van boeren na 18 maanden met 38% heeft verhoogd.

Grootschalige investering en uitbreiding

Om de introductie van de Tablets mogelijk te maken, heeft Nestlé 44,2 miljoen euro geïnvesteerd in de fabriek in Sofia. Deze productielocatie werd in november 2024 geopend en produceert jaarlijks tussen de 10.000 en 20.000 ton chocolade extra voor export naar Europa, Canada en Zuid-Afrika. Deze uitbreiding creëerde ongeveer 70 nieuwe banen. Naast de Bulgaarse fabriek heeft Nestlé ook geïnvesteerd in de modernisering van de KitKat-productiefaciliteiten in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.

Wes van Geneijgen

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *