Jumbo introduceert nieuw huismerk Jumbo’s in Nederland

Supermarktketen Jumbo introduceert het nieuwe huismerk Jumbo’s in Nederland en België. Een nieuw huismerk dus van Jumbo met een breed assortiment met als kern: lekker, topkwaliteit en betaalbaarheid. Iedere productcategorie binnen het nieuwe merk is ontwikkeld op basis van de laatste consumentenbehoeften en -inzichten.

Dit nieuw huismerk is ontwikkeld met chefs van Jumbo Foodcollege. De focus lag daarbij op innovatie en culinaire expertise bij de ontwikkeling van recepturen en ingrediënten. Aangezien het oog ook wat wil, heeft iedere productcategorie een unieke vormgeving om zo goed op te vallen in de winkels.

Mijlpaal

Ton van Veen, CEO Jumbo Supermarkten, vindt dit een mijlpaal. Hij zegt: “Klanten vragen steeds vaker naar producten waarbij topkwaliteit en smaak samenkomen met betaalbaarheid. Met het nieuwe merk Jumbo’s willen we onze klanten verrassen met een assortiment dat stuk voor stuk bestaat uit unieke producten van onbetwiste kwaliteit die sensationeel lekker zijn. Jumbo’s is geen huismerk, maar een compleet nieuw merk. Het onderscheidt zich positief van A-merken en dat tegen een scherpe prijs. Deze merkintroductie is een absolute mijlpaal in de geschiedenis van Jumbo.”

Nieuwe producten

De eerste Jumbo’s producten op het schap zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads. Ook worden er groentespreads geïntroduceerd; een nieuwe productcategorie die helpt het eten van extra groente leuker, lekkerder en makkelijker te maken. Daarmee speelt Jumbo’s in op de groeiende behoefte aan betaalbare producten die rekening houden met gezondheid en duurzaamheid.

Hipper huismerk

Ralph Bertrand, Formule Directeur Jumbo Supermarkten, is het met Van Veen eens. Hij vult aan: “Alleen producten die met het cijfer 8+ of hoger zijn beoordeeld en dus als écht lekker worden gekwalificeerd, krijgen het predicaat Jumbo’s. De Jumbo’s producten vind je op het schap naast het vertrouwde Jumbo-huismerk, dat focust op basisproducten voor een Jumbo prijs. Ook in dat assortiment blijven we investeren.”

Wes van Geneijgen

Eén reactie

Reacties zijn gesloten.