Wilhelmina komt met nieuwe frisse ballen op de markt

Wilhelmina kent heel Nederland als pepermuntmerk, maar het bedrijf introduceert een reeks nieuwe producten. Dus geen rolletje pepermunt, maar zakken met ballen. Het gaat om verschillende soorten: Drop & Mint, Fruit & Mint en Extra Frisse Pepermunt. De ballen hebben een knapperige buitenkant en een zachte binnenkant en zorgen voor wat verfrissing op ieder moment van de dag.

Een woordvoerder van het merk over de nieuwe producten: “De nieuwe ballen zijn gebaseerd op mint in combinatie met populaire Hollandse smaken als drop en fruit. In de verpakking van Drop & Mint vind je twee smaken: drop- en mintballen. Bij de versie Fruit & Mint dient de mint als ondersteuning van de fruitsmaak. De Extra Frisse Pepermunt, het derde nieuwe product, geeft duidelijk extra verfrissing ten opzichte van de standaard pepermunt.”

Wilhelmina nieuwe ballen

Het idee achter de nieuwe introductie is dat het producten zijn die je op meerdere momenten van de dag kan eten. Terwijl je normale pepermunt vooral pakt nadat je iets gegeten hebt om even een frisse mond te krijgen. De nieuwe ballen zorgen nog altijd voor een frisse bite, maar zijn ook lekker om op andere momenten te eten.

Het bedrijf zegt erover: “Het pepermuntje van Wilhelmina is een begrip. Niet voor niets kiest een groot deel van de horeca voor Wilhelmina als het pepermuntje voor na de maaltijd. Het is de best gewaardeerde pepermunt op basis van frisheid, smaak, uiterlijk en bite (het mondgevoel). De innovatieve drop-, fruit- & mintballen zijn een ware smaaksensatie en de extra frisse pepermunt speelt in op de vraag naar steeds frissere producten.” 

Oorsprong Wilhelmina

Wilhelmina is een merk van Fortuin, het bedrijf dat oorspronkelijk in 1842 begon als banketbakkerij in het Friese Lemmer en zich later vestigde in Dokkum. In de loop der jaren ontwikkelde het zich tot een toonaangevende suikerwerkfabriek. In 1892 bracht Fortuin ter ere van zijn 50-jarig bestaan de bekende Wilhelmina pepermunt met iconische beeltenis op de markt, een eerbetoon aan de toen 12-jarige koningin Wilhelmina.

De nieuwe producten liggen vanaf deze week in de schappen bij Jumbo en Albert Heijn.

Wes van Geneijgen