McDonald’s brengt Big Arch burger tijdelijk naar Nederland

McDonald's Big Arch burger

Fastfoodketen McDonald’s introduceert de Big Arch burger vanaf 30 september tijdelijk in Nederland. Deze premium hamburger is eerder al in verschillende landen kortstondig geïntroduceerd, waar hij gelijk een hit was. Nu krijgen burgerfans in Nederland eindelijk de kans om de Big Arch te proberen.

De burger combineert twee runderburgerpatty’s met witte cheddar, augurken, verse ui, gefrituurde uitjes, ijsbergsla én de eigen Big Arch-saus. Dat maakt het voor McDonald’s een geheel nieuwe burger met een eigen smaakprofiel. Het draait bij deze burger vooral om de combinatie van romigheid, hartigheid en knapperigheid.

Gelijk publieksfavoriet in andere landen

In de Verenigde Staten, Portugal en Duitsland verscheen de burger al eerder en kreeg daar zeer positieve reacties. De introductie in verschillende markten is een bewuste strategie om rumoer te creëren en nieuwsgierigheid op te wekken. “Onze gasten willen van tijd tot tijd verrast worden met een echt verwenmoment”, aldus Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns bij McDonald’s Nederland.

“Ze zoeken dan iets speciaals, iets dat verder gaat dan het bekende aanbod. Met de Big Arch voegen we tijdelijk een unieke hamburger met veel smaak toe aan het menu, voortbouwend op het succes in andere landen.”

Zo lang de voorraad strekt

McDonald’s communiceert duidelijk dat de Big Arch vanaf 30 september in alle restaurants in Nederland verkrijgbaar is. Daarbij wordt wel opgetekend ‘zolang de voorraad strekt’. Het idee is daar natuurlijk van om consumenten die de premiumhamburger willen proeven zo snel mogelijk naar de fastfoodketen te krijgen.

Wes van Geneijgen

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *