
Fastfoodketen KFC en het Rotterdamse streetwear-merk Banlieue hebben de handen ineengeslagen en presenteren de exclusieve capsule collectie. Centraal staat het herkenbare design van Banlieue die terug te vinden is als herbruikbare bucket en T-shirt. De limited edition items zijn vanaf vandaag te koop.
Om de samenwerking te bekrachtigen worden vijf restaurants van KFC overgenomen. In Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag heeft de Rotterdamse graffiti-artiest JEEJ de buitenkant van de restaurants onder handen genomen. Dat ontwerp vind je ook terug op de bucket en T-shirts.
Wegwerpplastic
De campagne markeert ook het einde van het gebruik van wegwerpplastic in de restaurants van KFC. Dat is dan ook de reden voor de KFC x Banlieue herbruikbare bucket. Degenen die er een weten te bemachtigen kunnen die trouwens tot eind september in een van de restaurants opnieuw laten vullen met korting bij hun bestelling.
Foundation
De shirtjes die deze samenwerking op heeft geleverd, worden ook gedragen door de mensen die in de restaurants van KFC werken. De verkoop van de exclusieve items gaat volledig online. De opbrengsten van deze samenwerking gaan naar de Banlieue Foundation. Een stichting die mensen van alle leeftijden helpt om hun plek te vinden in de samenleving. Daarbij wordt gebruikgemaakt van sport, kunst en cultuur om jongeren te stimuleren om diverse uitlaatkleppen te verkennen en rolmodellen te ontmoeten.
De KFC x Banlieue buckets, gevuld met 22 Hot Wings, zijn alleen verkrijgbaar bij de restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag.
(Afbeeldingen bij dit artikel © Wim de Kam)
- Twaalfde editie Hotelnacht krijgt thema The Art of Balance - 11 september 2025
- MIES is het nieuwe restaurant van boetiekhotel Morgan & Mees - 11 september 2025
- BBC kiest Matt Tebbutt als jurylid MasterChef: The Professionals - 9 september 2025