
Bij Lidl vind je dit jaar een wel heel zondere letter voor Sinterklaas in de schappen: een kroketletter. De supermarktketen heeft er drie jaar aan gewerkt, maar deze nieuwe snack ligt vanaf nu in de winkels. De Croquette Boutique in Utrecht was de eerste die met een kroketletter kwam en dat heeft de mensen bij Lidl geïnspireerd om met een eigen versie te komen.
Dat het maken van een kroketletter in plaats van een chocoladeletter een heel andere sport is, kwamen ze al snel achter. Hoe krijg je een kroket in deze vorm? Wat is de beste paneerlaag? Wat voor ragout wil je? De afdeling diepvriessnacks van de supermarktketen ging langs bij iedere leverancier, maar niemand kon een kroketletter afleveren. Dat had alles te maken dat een letter maken van halfbevroren ragout zo goed als onmogelijk leek.
Lidl Kroketletter
Een van de producenten kwam met het idee om er twee snacks te gebruiken, een kroket en een bitterbal om zo de letter ‘I’ te vormen. Maar mij Lidl hadden ze een missie: er moest een letter ’S’ van Sinterklaas komen. Daarom kwam een producent met het idee om in een nieuwe mal te investeren en zodoende een geheel nieuwe productielijn. Een flinke investering, maar bij de supermarkt denken ze dat dit een blijvertje is.
Nieuw jasje
Bij Lidl doen ze veel aan productontwikkeling en zeker ook in het diepvriesvak of voor speciale gelegenheden. Vorig jaar kwam de supermarkt met een bitterbal gevuld met chocolade. De kroketletter moet de nieuwe hardloper worden bij Lidl, zeker richting Sinterklaas. Ze zijn met zijn drieën verpakt en kunnen in de airfryer en oven.
- Nederlandse supermarktprijzen stijgen het hardst in Europa - 13 oktober 2025
- The Art of Drinks 2025: honderden smaken op één dag onder een dak - 13 oktober 2025
- La Place opent veldkeukenrestaurant in Nationaal Militair Museum - 13 oktober 2025