SLURP! introduceert nieuwe lijn wijn met vrolijke etiketten

Het wijnmerk SLURP! werd ooit op de Nederlandse markt geïntroduceerd door wijnboer Ilja Gort. Sinds 2021 is het volledig eigendom van het Franse wijnbedrijf Cordier. De bevlogen wijnboeren uit Zuid-Frankrijk maken wijnen met een heel eigen identiteit en karakter. Daarom introduceert Slurp! nu een nieuwe lijn wijn met vrolijke etiketten en omschrijven.

De drankenmarkt is sinds de pandemie met allerlei nieuwe dranken overspoeld, daarbij spelen merken, smaken en verpakkingen die tot de verbeelding spreken voor een jongere doelgroep steeds een belangrijkere rol. Dat heeft zeker ook te maken met de introductie van de ready-to-drink dranken. SLURP! wil die doelgroep ook aanspreken met het idee: Pick it, Sip it, SLURP! it.

Koopmoment

Het koopmoment wanneer mensen een wijn kopen is heel belangrijk voor het wijnmerk. Joke Kornet-Broekmans, Trade Marketeer voor Noord-Europa bij Cordier, over de herintroductie van het merk: “Het blijft lastig wanneer je werkzaam bent in de wijnindustrie en je weer teruggaat naar het moment dat je voor het eerst zelf je wijn ging kopen. Wat viel op, waar baseerde je je keuze op, wat vond je moeilijk.

Bij de nieuwe SLURP! zijn we uitgegaan van deze doelgroep wiens smaak al wel ontwikkeld is, maar qua kennisniveau een absolute beginner is. We hebben de nieuwe labels en smaakindeling dan ook laten testen bij deze referentiegroepen alvorens het in productie te nemen.” 

Slurp nieuwe wijn

De nieuwe wijn van Slurp! is er in vier varianten: Exotic & Fresh is een droge witte wijn van Sauvignon Blanc, Fruity & Floral is een fruitige witte wijn van Chardonnay, Berry & Zesty is een rosé wijn van Grenache en de Sweet & Smooth is een Spaanse rode wijn gemaakt met de Muscat druif. De wijnen kosten 5,29 euro en er komt ook een kleine op de markt, een SLURPIE (25cl) voor 2,49 euro.

Wes van Geneijgen