
Het Italiaanse Martini introduceert voor het eerst twee alcoholvrije dranken: de Floreale en Vibrante. Een grote stap voor misschien wel het grootste vermoutmerk ter wereld. Maar het kan wel eens het perfecte moment zijn. De drankindustrie heeft steeds meer aandacht voor alcoholvrije dranken en dan is een goede 0.0 vermout heel belangrijk, zeker voor bartenders.
Dat dit waarschijnlijk een schot in de roos is, heeft er alles mee te maken dat het Martini is gelukt om deze non-alcohol varianten heel erg dicht bij het origineel te krijgen. Tel daar bij op dat de flessen een echte old school Martini uitstraling hebben, waardoor ze iets herkenbaars hebben.
Bijzonder productieproces
De Vibrante en Floreale worden van dezelfde druiven gemaakt als waar de andere vermouts ook van worden gemaakt. Alleen is het productieproces net iets anders, althans het einde. De productie is eigenlijk precies hetzelfde, maar op een gegeven moment wordt de alcohol aan de drank onttrokken. Dan wordt er aan iedere variant een eigen selectie aromatische kruiden en planten geïnfuseerd.
Floreale en Vibrante
De alcoholvrije dranken moeten qua uitstraling ook echt een heel eigen vibe hebben. Dat is in eerste instantie gedaan door het logo te veranderen, dit is blauw geworden. De uitstraling van Floreale is goudgeel en qua smaak is hij wat zoetig en bloemige met een zweem van kamille. Vibrante daarentegen is robijnrood en heeft op het gebied van smaak een fruitiger karakter gekenmerkt door tonen van Italiaans bergamot.
Bij het Italiaanse drankmerk zijn ze trots op het resultaat. Wereldwijd ambassadeur van het merk, Roberta Mariani, vertelt enthousiast: “Het aperitivo-uur is voor ons een special moment van de dag in Italië. Bij Martini noemen we het Martini-tijd – dat heerlijke moment aan het eind van de dag waarop de zon ondergaat en vrienden samenkomen voor een drankje en om tot rust komen. Met de introductie van Floreale & Vibrante kunnen consumenten zelf de keuze maken of ze van Martini Time willen genieten met of zonder alcohol.”
- Reistrends voor 2026: reizen wordt persoonlijker dan ooit - 26 oktober 2025
- Teremana Tequila breidt uit naar twintig nieuwe markten - 25 oktober 2025
- NVWA grijpt in: vegetarisch gehakt moet andere naam krijgen - 25 oktober 2025
Eén reactie
Reacties zijn gesloten.