
Het moederbedrijf van Rivella, Royal Club en licentiehouder van Pepsi, Vrumona, heeft het Nederlandse hard seltzer-merk GiG overgenomen. Daarmee voegt het bedrijf een nieuwe categorie toe aan het bestaande portfolio. Hard seltzers zijn lichte, alcoholische drankjes met weinig calorieën en natuurlijke smaken. De hype was ooit groot, maar inmiddels zijn er nog paar een paar merken over.
GiG was een van de merken die in de slipstream van Stëlz in Nederland op de markt kwam. Destijds werden er iedere week wel een paar nieuwe seltzer-merken geïntroduceerd. Van die merken zijn er veel snel weer verdwenen. De overgebleven merken hebben vooral een vaste groep jongeren als standaard drinkers. . Deze populariteit maakt het merk interessant voor Vrumona, dat hiermee zijn positie in de drankenmarkt verder wil versterken.
Strategische overname
Volgens Ilco Kwast, Managing Director van Vrumona, past de overname goed binnen de strategie: “Deze nieuwe categorie biedt ons een goed platform voor groei dat dicht ligt bij de categorieën waar we al in spelen. Ze passen daarnaast goed in onze missie om een betere keuze te bieden aan consumenten en klanten.”
Groei en innovatie
Voor GiG Drinks betekent de overname meer mogelijkheden om te groeien. De broers Bob en Max Ponsen, mede-oprichters van GiG, zien de samenwerking als een kans om hun bereik te vergroten: “Met Vrumona als nieuwe eigenaar kunnen we onze groeidoelstellingen nog beter realiseren en de markt breder kennis laten maken met onze producten.”
- Dr. Oetker viert 40 jaar Ristorante met Pizza à la Tiramisu - 15 oktober 2025
- Nederlandse supermarktprijzen stijgen het hardst in Europa - 13 oktober 2025
- The Art of Drinks 2025: honderden smaken op één dag onder een dak - 13 oktober 2025