Domino’s speelt in op eiwittrend met nieuwe Gainz Box

Domino's x XXL Nutrition

Pizza een goede optie na het sporten? Dankzij een nieuwe samenwerking van pizzaketen Domino’s met XXL Nutrition wordt dit werkelijk. De pizzaketen lanceert namelijk een shake én Gainz Box maaltijdbox met samen ruim 90 gram eiwit. En dan is het ineens toch een stuk minder een guilty pleasure.

De nieuwe ‘Protein Thick Shake’ bevat 30 gram eiwit per beker en is beschikbaar in de smaak Cookies & Cream. Domino’s mengt hiervoor zijn bekende Thick Shake met Whey Delicious-poeder van XXL Nutrition. Samen brengen de merken ook de ‘Gainzz Box’ uit: een fastfoodmaaltijd die nog eens 60 gram eiwit toevoegt.

Van sportbeker naar milkshakeglas

Wat ooit alleen in sporttassen zat, is nu ook op het fastfoodmenu te vinden. Door gebruik te maken van een eiwitpoeder dat normaal gesproken onderdeel is van een klassiek fitnessdieet, speelt Domino’s in op de groeiende vraag naar functioneel voedsel. De combinatie van vertrouwde smaken en extra proteïne moet een nieuwe doelgroep aanspreken: sportliefhebbers die ook willen genieten van een snackmoment.

Meer Gainz

Waar een gewone Cookies & Cream-shake bij Domino’s rond de 7 gram eiwit bevat, levert deze proteïnevariant ruim vier keer zoveel. De gebruikte Whey Delicious is al langer een van de populairste producten van XXL Nutrition en komt in tientallen smaken. Toch kozen beide merken ervoor om de samenwerking af te trappen met een bewezen favoriet.

De Gainz Box voor serieuze honger

Voor wie nog meer ‘gains’ wil, biedt de Gainzz Box een complete proteïnemix: een minipizza Chicken Supreme, drie Crunchy Chicken-stukken en vier gekruide Kick’n Chicken-stukjes. Alles bij elkaar goed voor 60 gram eiwit. In combinatie met de shake haal je zo meer dan 90 gram binnen, voor een prijs die begint bij € 13,-. De combideal met shake kost € 18,49.

Eiwitten in fastfoodland

De introductie past in een bredere trend waarbij comfortfood steeds vaker functionele elementen krijgt. XXL Nutrition bracht eerder dit jaar nog een non-alcoholisch proteïnebier op de markt. Domino’s voegde recent boba toe aan zijn shakes en introduceerde de ‘Subzz’ als langwerpig alternatief voor de klassieke pizza.

Wes van Geneijgen

2 reacties

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *