Bavaria komt met inhaker rondom haarband Memphis Depay

Bavaria speelt in op de haarband van Memphis Depay. Het EK Voetbal is gisteren voor het Nederlands elftal begonnen met een 2-1 winst tegen Polen. Matchwinner werd supersub Wout Weghorst die in het team kwam voor Memphis Depay. Die laatste liet afgelopen week vooral van zich horen door ineens een haarband te dragen.

Het Brabantse biermerk Bavaria pakt de haarband (of hoofdband of zweetband) van Depay aan om zichzelf deze voetbalzomer uit te roepen tot ‘hoofd-sponsor’ van de twaalfde man. Om lekker om het goede rondom de zweetband van de voetballer in te spelen verloot het biermerk witte en blauwe varianten met het eigen merk op onder de Oranjefans.

Haarband Memphis Depay

Tijdens de oefenwedstrijd tussen Nederland en Canada had Depay voor het eerst ineens een zweetband om. De voetbalkwebbelprogramma’s raakten niet uitgepraat en blijkbaar hadden er genoeg mensen een mening over. Dit kwam niet veel verder dan het niveau ‘zou je schoenen dragen als je geen voeten had?’.

Inhaker

Voor Bavaria was deze inhaker blijkbaar een makkelijk inkoppertje. Tijdens het WK in 2010 had ineens iedereen een jurkje aan van het biermerk en de verwachting is dat de supporters de komende wedstrijden met een zweetband op hun kop lopen. Het voelt wel als een gemiste kans dat er geen oranje zweetband is. Want ja, dat blijft toch de kleur van het voetbalelftal.

Zweetband winnen

Oranjefans die een zweetband willen winnen hoeven eigenlijk maar iets heel simpels te doen. Van 14 juni tot en met donderdag 20 juni loopt de actie waarbij fans ene foto van zichzelf kunnen uploaden op de website van het biermerk en daarna met een speciaal filter de haarband op zichzelf kunnen plakken voor de leuk. Op die manier kunnen ze zelf een echt exemplaar winnen.

Wes van Geneijgen