
Het stationsgebied in Utrecht heeft een primeur te pakken. In winkelcentrum Hoog Catharijne is vandaag de eerste ERU Smeerbar geopend. Dat is een tijdelijke pop-up waar bezoekers de smeerkaas en allerlei nieuwe smaken ontdekken en het verhaal achter het merk. De pop-up blijft drie weken open met een vol programma dat bestaat onder meer uit proeverijen en acties.
Op donderdag 18 september knipten de bekendste barman van Nederland Victor Abeln en ERU-veteraan Nel de Lange het lint voor de opening door. Met die handeling werd de pop-up officieel geopend voor publiek. Liefhebbers van smeerkaas kunnen in de Smeerbar hun hart ophalen. Naast het volledige assortiment, vinden ze er ook varianten die nog niet overal verkrijgbaar zijn. Daarbij zijn er verschillende activaties voor bezoekers te doen, zoals het ‘Dat-loopt-gesmeerd-rad’.
Pop-up vol beleving
Met de pop-up wil het merk laat zien dat smeerkaas meer is dan een kuipje in het koelvak. Bezoekers kunnen recepten ontdekken, het vakmanschap achter de kazen volgen en kennismaken met de geschiedenis van het familiebedrijf. “Wij willen mensen op een verrassende manier opnieuw kennis laten maken met ons merk en producten”, zegt Audrey van Ham, co-CEO van Koninklijke ERU.
“Veel meer dan in de supermarkt: kun je in deze pop-up store proeven, ontdekken en beleven. Zo vertellen we het verhaal achter Koninklijke ERU en laten we zien dat smeerkaas veelzijdig en verrassend is.”
De ERU Smeerbar is tot en met 10 oktober geopend tijdens de reguliere openingstijden van Hoog Catharijne, ingang Vredenburgplein, niveau 0.
- Old Fashioned Week 2025: 40 bars en 3 topchefs presenteren twists - 6 november 2025
- Copal Amsterdam: moderne Mexicaanse keuken met oog voor traditie - 6 november 2025
- Braziliaanse chef weigert plantaardig te koken voor prins William - 5 november 2025