Moederbedrijf Thuisbezorgd overgenomen voor 4,1 miljard euro

bezorger thuisbezorgd

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd, Just Eat Takeaway, wordt overgenomen door techinvesteerder Prosus voor 4,1 miljard euro. De overname past in de strategie van Prosus om een grotere rol te spelen in de internationale maaltijdbezorgingsmarkt. Daarbij heeft het maaltijdbezorgplatform een grote schat aan data die voor zo’n techbedrijf enorm interessant is.

Prosus staat bekend om investeringen in techbedrijven en online diensten. Daarom ziet het bedrijf Just Eat Takeaway als een waardevolle aanvulling op zijn portfolio. Volgens topman Fabricio Bloisi biedt de overname de kans om een ‘Europese tech-kampioen’ op te bouwen. Daarentegen laat Just Eat Takeaway-oprichter Jitse Groen weten positief te zijn over de overname en hij benadrukt dat de maaltijdbezorger blijft bestaan en zijn naam behoudt.

Wat betekent de overname voor Thuisbezorgd.nl?

Hoewel Just Eat Takeaway wordt verkocht, blijft Thuisbezorgd.nl onder dezelfde naam actief. Het hoofdkantoor blijft in Amsterdam en de dagelijkse dienstverlening verandert (voorlopig) niet. Dit betekent dat consumenten en restaurants in Nederland voor nu weinig van de overname gaan merken.

Prosus

Prosus investeert wereldwijd in techbedrijven en online diensten. Het bedrijf heeft belangen in meerdere bezorgdiensten en fintechbedrijven. Sinds 2019 is Prosus genoteerd aan de AEX-index, waarmee het een stevige positie heeft in de Europese techsector. De overname van Just Eat Takeaway is een strategische stap om zijn invloed in de maaltijdbezorgingsmarkt te vergroten.

De visie van Jitse Groen

Jitse Groen richtte Thuisbezorgd.nl op in 2000 en bouwde het uit tot een internationale speler. Ondanks de verkoop blijft Groen betrokken en ziet hij de overname als een kans voor verdere groei. Just Eat Takeaway blijft voorlopig onder zijn huidige naam opereren.

Wes van Geneijgen

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *