Lokale specialiteiten bij Albert Heijn met Streeckgenoten

Albert Heijn Streeckgenoten

Bij supermarktketen Albert Heijn is het assortiment Streeckgenoten in de winkel en online verder uitgebreid. De lokale makers met liefde voor vakmanschap hebben nieuwe producten die opgenomen worden in het assortiment. Daarnaast wordt het magazine ‘Proef het lekkerste uit de streek’ gepubliceerd om de makers en hun producten extra in het zonnetje te zetten.

Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn, is enthousiast. Hij zegt erover: “Klanten laten genieten van lokale specialiteiten die voortkomen uit het vakmanschap van de makers; dat is het idee achter ons assortiment Streeckgenoten. Dit jaar hebben acht nieuwe makers zich bij Streeckgenoten aangesloten, wat zorgt voor een breder assortiment met de lekkerste producten uit diverse regio’s.”

Albert Heijn Streeckgenoten

Hij vervolgt: “Sinds de introductie in 2017 zijn er nu meer dan 230 lokale specialiteiten van meer dan 70 slagers, bakkers en kaasmakers uit heel Nederland en België exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn. Daarnaast is het assortiment sinds dit jaar online een stuk breder beschikbaar. Ik ben er trots op dat wij het mogelijk maken voor onze klanten om, waar ze ook wonen, te kunnen genieten van lokale specialiteiten uit het hele land.”

Dynamisch assortiment

Voortdurend vernieuwt en breidt het assortiment van Streeckgenoten uit. Dat gebeurt op basis van het aanbod van lokale makers en de behoefte van klanten. Nieuw in het schap zijn onder andere Fries Roggebrood van Bakkerij Boonstra en het robuuste, kruidige Oldebroeker klinkertje van Bakkerij Schuld.

Jan-Aart Schuld van Bakkerij Schuld uit Oldebroek is blij met de samenwerking. Hij zegt: “Als ambachtelijke bakker met vijf generaties aan ervaring zijn wij trots om iedereen van onze mooie, eerlijke producten te kunnen laten genieten.”

Magazine

De nieuwe specialiteiten, hun unieke receptuur én het vakmanschap van de makers krijgen de komende periode een prominente plaats in het nieuwe magazine ‘Proef het lekkerste uit de streek’. In dit magazine vinden klanten verhalen van de makers, leuke weetjes over Streeckgenoten-producten en meer achtergrond over de productie van dit assortiment.

Wes van Geneijgen