
Comfort en culinaire obsessie smelten samen in de nieuwste samenwerking van loungewearmerk Pockies. Samen met chef Joris Bijdendijk brengt het Amsterdamse label een limited edition T-shirt uit onder de naam BOTER. Het ontwerp is een ode aan het krokante symbool van de Franse bakkerij: de croissant.
De sterrenchef vertaalt zijn liefde voor klassieke technieken, dit keer niet naar het bord, maar naar biologisch katoen. Het resultaat is een relaxed vallend shirt van heavyweight jersey, bedrukt met drie gestileerde croissants op de rug. Het ontwerp is van Studio Boter. En vormt een grafisch drieluik dat knipoogt naar de vitrine van de gemiddelde Parijse boulangerie.
Croissants op de rug, comfort op de huid
De illustratie is strak vormgegeven en sluit volgens de makers aan bij het minimalistische karakter van het shirt. De croissants zijn gelaagd en herkenbaar. Het katoen is zacht, de pasvorm losjes en is zo volledig in lijn met het comfort-DNA van Pockies. Voor het maken van dit shirt is geen boter gebruikt, misschien wel tijdens de ontwerpfase
Korte film
Voor de lancering verschijnt er een korte film waarin bladerdeeg centraal staat. Hierin zie je hoe chef Bijdendijk met oog voor detail laat zien dat de croissant kan worden verheven tot esthetisch uitgangspunt. Tot Swagger-Jack opduikt. Voor iedereen die hem niet kent, hij is een terugkerend karakter binnen het Pockies-universum.
Samenwerking uit gedeelde liefde voor comfort
De samenwerking ontstond vanuit een gedeelde fascinatie voor comfort. Waar Pockies dat zoekt in materiaal en pasvorm, vindt Bijdendijk het in textuur en smaak. BOTER is het snijvlak van die twee werelden. Het shirt is per direct verkrijgbaar via de website van Pockies en verschijnt in een gelimiteerde oplage.
- Twaalfde editie Hotelnacht krijgt thema The Art of Balance - 11 september 2025
- MIES is het nieuwe restaurant van boetiekhotel Morgan & Mees - 11 september 2025
- BBC kiest Matt Tebbutt als jurylid MasterChef: The Professionals - 9 september 2025