Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkels en assortiment

Gall nieuwe winkels

Slijterijketen Gall & Gall zet dit najaar met een vernieuwd aanbod, frisse winkelindeling en duidelijke smaakprofielen een stap richting een eigentijdse drinkcultuur. Zo wordt het assortiment aangevuld met 200 nieuwe wijnen en 30 whisky’s. Met smaakprofielen en een nieuwe gids helpt het merk klanten eenvoudiger hun fles te vinden.

De vernieuwing past binnen een bredere verschuiving in de Nederlandse drankenmarkt. Consumenten drinken minder, maar kiezen gerichter en hechten meer waarde aan herkomst en duurzaamheid. De keten reageert daarop met een mix van een vernieuwing van het assortiment, winkelinnovatie en een sterker verhaal rond smaak.

“We bestaan al meer dan 140 jaar en dat kan alleen als je meebeweegt met je klanten”, zegt Nienke van de Streek, General Manager. “We weten als geen ander wat er bij onze klanten speelt, wat de laatste trends zijn en hoe je een moment bijzonder maakt. De grote vernieuwingen en innovaties die we dit najaar doorvoeren in ons assortiment en de winkelbeleving zijn hiervan het bewijs.”

Focus op trends en diversiteit

Het vernieuwde aanbod telt 200 nieuwe wijnen en 30 whisky’s, met nadruk op alcoholvrij, low-alcohol en biologische varianten. Ook verschuift de aandacht van rood naar wit, rosé en mousserend. Nieuw in het whiskysegment is de introductie van de categorie Blended Malt, naast een uitbreiding van het Japanse en Nederlandse aanbod.

Van de Streek vult aan: “We breiden ons aanbod wijn en whisky uit op basis van de laatste trends en maken het klanten nog gemakkelijker om de juiste fles te vinden met verbeterde navigatie in onze winkels, vernieuwde smaakprofielen en eigentijdse inspiratie.”

Vernieuwde winkelbeleving

De winkels krijgen een overzichtelijkere indeling en nieuwe navigatie, gericht op smaak als vertrekpunt. De keten introduceert smaakprofielen in begrijpelijke Nederlandse termen, zichtbaar op de schappen en in de nieuwe Smaakgids Wijn. Deze gids biedt achtergrondinformatie, tips en combinatiesuggesties.

Meer inspiratie rond wijn en whisky

Met een vernieuwde online wijncatalogus, een whisky-editie van het tijdschrift Toost& en de podcast Toost& whisky! zoekt de keten nadrukkelijker de dialoog met liefhebbers. De nieuwe koers moet leiden tot meer herkenning en inspiratie voor de consument.

Wes van Geneijgen

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *