
Tonic zonder kunstmatige toevoegingen, ontwikkeld door een Nederlandse tweeling en geliefd bij bartenders wereldwijd: Double Dutch Drinks timmert hard aan de weg. De mixers van Raissa en Joyce de Haas combineren moleculaire smaaktechnieken met een frisse blik op de traditionele mixers.
Wat begon als een studentenproject in Londen, groeide uit tot een bekroond mixermerk dat inmiddels verkrijgbaar is in ruim dertig landen. De tweelingzussen (29) richtten Double Dutch op vanuit een frustratie: sterke dranken werden beter en diverser, maar het aanbod aan mixers bleef achter.
Mixers zonder concessies
Double Dutch Drinks ontwikkelt tonics en sodamixers die niet alleen geschikt zijn om te combineren, maar ook op zichzelf kunnen staan. Alle varianten worden gemaakt zonder kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen. De samenstellingen zijn geïnspireerd op technieken uit de moleculaire gastronomie, waarbij combinaties als granaatappel & basilicum of komkommer & watermeloen voor diepgang zorgen.
In het assortiment zitten zowel klassiekers als Ginger Ale, Double Lemon en Skinny Tonic als uitgesproken combinaties zoals Rhubarb & Pineneedle. Met name de Pomegranate & Basil springt eruit in combinatie met een zachte gin zoals Hermit Gin. Een garnering van verse basilicum en granaatappelpitjes versterkt de smaken subtiel.
Van Londen de wereld over
De internationale doorbraak kwam mede dankzij Richard Branson, die het merk bekroonde met zijn Foodpreneur Award. Later volgden onder meer een World Beverage Innovation Award en een plek in Forbes’ 30 under 30-lijst.
Double Dutch Drinks is momenteel actief in onder meer het VK, Nederland, de VS en het Midden-Oosten. De komende jaren wil het merk zich richten op seizoensgebonden smaken, caloriearme alternatieven en verdere groei buiten Europa.
- 12 betaalbare Michelinrestaurants in Nederland onder de 90 euro - 17 november 2025
- Bij Monarh in Tilburg proef je moderne, ingetogen verfijning - 15 november 2025
- Aanrecht, koelkast of vriezer: zo bewaar je verse kruiden - 15 november 2025