MARTINI bestaat 160-jarig en gaat met winactie de lucht in

Het Italiaanse vermoutmerk MARTINI heeft deze maand iets speciaals te vieren. Deze maand juni vormt namelijk de aftrap van het jubileumjaar ‘160 Years of Italian Taste’. Bij deze viering betrekken ze fans van over de hele wereld. Zo houdt het merk onder meer een groots feest op het wereldbefaamde terrazza in Milaan. En in Nederland kun je meedoen aan de winactie ‘Aperitivo in the Sky’.

MARTINI viert 160-jarig bestaan

Het verhaal van MARTINI begint in 1863 als Alessandro Martini en Luigi Rossi het merk oprichten. Daarbij wordt onbewust een eerste stempel gedrukt op de Italiaanse aperitivocultuur. Ze hebben alles wat mooi is aan Italië samen weten te vatten in een drankje: la dolce vita en gelukkig met elkaar leven in stijl.

Italian Taste

Victoria Morris, vice-president bij Martini, over het jubileumjaar: “Dit jaar is ons jaar. Over de hele wereld vieren we 160 Years of Italian Taste. We willen iedereen herinneren aan de iconische Italiaanse legacy van Martini en hen enthousiast maken voor wat er in de toekomst nog gaat komen.”

Terrazza in Milaan

In 1958 werd de opening van het eigen ‘Terrazza’ in Milaan gevierd met een legendarisch openingsfeest. Het terrazza is een bijzonder stijlvolle rooftopbar die de ideale aperitivo-setting heeft. In die tijd al werd het al heel snel een hotspot werd waar allerlei mode- en filmsterren hun weg naar wisten te vinden om te genieten van een mooie aperitivo.

Dit jubileumjaar zijn er na eerdere samenwerkingen met sterren als Gwyneth Paltrow, George Clooney en Charlize Theron weer nieuwe sterren die de schijnwerpers pakken. Daarom mag een bijzonder feest niet ontbreken. In juli wordt de rooftopbar nogmaals ondergedompeld in de kenmerkende Italiaanse sferen van Martini waarbij er livemuziek is van Mia Moretti en er allerlei bekende gasten hun opwachting maken, zoals Chiara Ferragni.

Aperitief in een luchtballon

Misschien voelt bovenstaande een beetje als een ‘ver-van-mijn-bed-show’. Daarom is het tof om te zien dat Martini voor het 160-jarig bestaan een heel bijzondere winactie heeft lopen in Nederland. Je kan namelijk een ‘Aperitivo in the Sky’ winnen. Dit komt neer op een once in a lifetime moment met vrienden of familie in een luchtballon.

De winactie loopt nog tot 31 juli en maandelijks worden winnaars bekendgemaakt. Alles over de winactie lees je op deze speciale landingspagina.

Wes van Geneijgen

Eén reactie

Reacties zijn gesloten.