
Er zijn enorm veel bekende mensen die iets doen in de wereld van gedistilleerde dranken met een eigen drankmerk. Een paar daarvan zijn interessant om te volgen: Aaron Paul en Bryan Cranston van Breaking Bad met hun Dos Hombres mezcal, Dwayne ‘The Rock’ Johnson met zijn Teremana Tequila en daar voegen zich nu comedians Bert Kreischer en Tom Segura bij met hun eigen wodka Por Osos Vodka.
De twee comedians hebben een van de meest populaire komediepodcasts met 2 Bears, 1 Cave. Wekelijks praten ze daar met elkaar over de wereld en vooral zichzelf. Ze hebben al verschillende snode plannen zo bedacht en tot uitvoer gebracht. Een eigen drankmerk leek niet per se logisch, zeker door Kreischer zijn inname van drank. Maar ineens was daar Por Osos Vodka.
Waarom vodka?
Het meest logisch zou zijn geweest om een eigen mezcal- of tequilamerk te beginnen. De beide heren zijn er groot fan van en de opmars van de agavedranken is niet meer te stuiten. Maar de commerciële keuze is op een eigen vodka gevallen, omdat er nog geen ondernemers zijn geweest die disruptief deze markt hebben benaderd.
Eerst Texas
De heren proberen met Por Osos staat voor staat de Verenigde Staten te veroveren. De eerste staat waar de wodka te vinden is, is in Texas. Daarna rollen ze de drank uit naar Florida, Californië en Nevada. Wel is er ook gelijk een eigen merchandise-lijn opgestart, die via de website natuurlijk wel overal verkrijgbaar is.
Segura over Por Osos: “Ons doel is om over een jaar Por Osos landelijk of bijna landelijk beschikbaar te hebben. Maar we doen alles stap voor stap. De reacties op de lancering zijn overweldigend. Daarbij is de vraag in Texas naar onze wodka groot. Dus laten we het vooral allemaal stap voor stap bekijken.”
The Machine
Zelf ben ik Bert Kreischer ooit op het spoor gekomen omdat ik een filmpje op Youtube zag (inmiddels 54 miljoen keer bekeken) van een comedian die vertelde dat hij op zijn 22ste tijdens een schoolreisje in Rusland lid is geworden van de Russische mafia. Het is een van de meest absurde, maar vooral hilarische verhalen ooit. En de beste grap? Het is ook nog eens waar gebeurd.
- Tijdens de Horecava 2026 staat betaalbare luxe in de spotlight - 27 oktober 2025
- Ferrero brengt plantaardige Nutella naar Nederland - 27 oktober 2025
- Reistrends voor 2026: reizen wordt persoonlijker dan ooit - 26 oktober 2025