Fritz-Kola steekt zichzelf in fris jasje met nieuw logo en etiket

Het Duitse colamerk fritz-kola introduceert een nieuw ontwerp voor de glazen flessen. Voor het nieuwe ontwerp hebben merkillustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola logo en etiket ontworpen met duidelijk informatie over het bedrijf en de ingrediënten van hun cola’s, limonades en spritzers. Daarbij komt dat die vanaf nu ook bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn.

De limo’s en spritz hebben een kleurrijk palet aan opvallende combinaties gekregen die aansluiten bij huidige trends. Daarbij zorgt het ontwerp voor een voorproefje van de fruitige smaak van een van de varianten waardoor ze voor consumenten makkelijker te herkennen zijn. Bij het ontwerpen van het nieuwe design zijn fans uit verschillende landen betrokken geweest.

Nieuw jasje fritz-kola

De fles an sich heeft ook een make-over gekregen. Het vernieuwde etiket op de achterzijde van de fles vermeldt de belangrijkste feiten over het merk en de ingrediënten. Ook is het herbruikbare label op de flessen beter zichtbaar om fritz-kola duidelijker te onderscheiden van wegwerpverpakkingen. 



Florian Weins, Managing Director bij fritz-kola, over het nieuwe jasje: “Vanaf de oprichting door twee studenten tot onze Europese expansie: we zijn altijd klaar voor een nieuw hoofdstuk zonder onze oorsprong te vergeten. Met het nieuwe design willen we dit proces en deze mentaliteit benadrukken. Het nieuwe design vangt de identiteit van het merk en geeft het een frisse en eigentijdse uitstraling.”



Bij Albert Heijn

Weins heeft daarbij nog een nieuwtje, want fritz-kola is vanaf nu ook bij Albert Heijn te koop. Daarover zegt hij: “We hebben de afgelopen tijd een groeiende vraag naar fritz-kola in Nederland gezien, dus we zijn erg enthousiast om de verkrijgbaarheid van onze kola’s uit te breiden naar Albert Heijn, de grootste supermarktketen van Nederland. Het is een echte mijlpaal voor ons en we zijn blij dat onze producten nu makkelijker en breder toegankelijk zijn voor Nederlanders.”

Bij Albert Heijn liggen nu de fritz-kola, fritz-kola super zero, fritz-limo lemon, fritz-limo orange en fritz-limo rabarber in de schappen.

Wes van Geneijgen