
Dr Pepper is de op een na populairste frisdrank in Amerika ná Coca-Cola. Daarmee stoot het frisdrankmerk Pepsi van de tweede plek dat deze plek al sinds 1985 (!!!) bezet houdt. Dit alles blijkt uit nieuwe data van Beverage Digest dat naar de verkoopvolumes kijkt van de frisdranken in Amerika.
Het heeft bijna veertig jaar geduurd voordat het een merk is gelukt om de eeuwige nummer twee van zijn plek te stoten. Coca-Cola is met 19,2% verkoopvolume nog altijd de onbetwiste nummer een die niet snel ingehaald wordt. Op de tweede plek staan nu met 8,3% Dr Pepper en Pepsi en die worden gevolgd door Sprite met 8,1% en Diet Coke met 7,8%.
Dr Pepper vs Pepsi
Nou zou je denken als ze allebei op de tweede plek staan met 8,3%, dan is Pepsi toch (nog) niet van de troon gestoten? Volgens Duane Stanford, redacteur Beverage Digest, zit de nuance in de cijfers van de afgelopen jaren. Van Pepsi daalt het volume gestaag en Dr Pepper zit in een stijgende lijn waar ze elkaar nu dan even kruisen, maar de trend is dat Pepsi verder daalt en Dr Pepper stijgt.
Dr Pepper en Augurk
Een van de redenen dat Dr Pepper het zo goed doet is omdat het merk via het internet een veel jongere doelgroep weet aan te spreken. Een van de meest bekeken frisdrank-content is die van iemand die augurken in een beker Dr Pepper doet en erachter komt dat dit een geniale combinatie is: een internetsensatie is geboren.
Nieuwe smaken
Daarbij zet het merk de afgelopen jaren ook in om bewust met nieuwe smaken op de markt te komen. Zo was er een limited edition Dr Pepper Bourbon Flavoured Fansville Reserve uit 2022 en Dr Pepper Strawberries & Cream uit 2023. Die laatste zit inmiddels ook permanent in het assortiment in Amerika.
- Twaalfde editie Hotelnacht krijgt thema The Art of Balance - 11 september 2025
- MIES is het nieuwe restaurant van boetiekhotel Morgan & Mees - 11 september 2025
- BBC kiest Matt Tebbutt als jurylid MasterChef: The Professionals - 9 september 2025