Bijzondere samenwerking van McDonald’s en Crocs gelanceerd

Er was ooit nog een simpelere werkelijkheid toen Crocs vooral gedragen werden door medewerkers van een ziekenhuis. Inmiddels zijn Crocs door Gen Z omarmd als een van de favoriete schoeisels. Dat levert nu een wereldwijde samenwerking op met tussen Crocs en een ander iconisch merk: McDonald’s.

McDonald’s x Crocs

Vanaf vandaag is er een limited collection verkrijgbaar die bestaat uit: Crocs, sokken en Jibbitz geïnspireerd op de McDonald’s-figuren. De collectie is in 35 landen verkrijgbaar en bestaat uit vier McDonald’s Crocs in de eigen kleurstelling en die van Hamburglar, Birdie en Grimace, drie verschillende soorten sokken en Jibbitz (versieringen voor Crocs) van menu-items van de fastfoodketen.

Creatieve samenwerking

Stijn Mentrop, Chief Marketing bij McDonald’s Nederland, over de bijzondere samenwerking: “De samenwerking tussen onze bedrijven is een unieke samenwerking die de creativiteit en innovatie van beide merken weerspiegelt. We zijn trots dat we op deze manier fans over de hele wereld op een creatieve manier kunnen inspireren en dat we tegelijkertijd ook een positieve impact kunnen maken door een deel van de opbrengst te schenken aan het Ronald McDonald Kinderfonds.”

Nieuwe generatie

De nieuwe generatie heeft van Crocs en de Jibbitz om ze te personaliseren een nieuw stijlicoon gemaakt. Dat heeft alles te maken met hoe deze generatie hun persoonlijkheid steeds meer in hun kleding uitdragen. Crocs geeft hen de mogelijkheid om individualiteit en comfort te omarmen in hun schoeisel.

Ronald McDonald House Charities

McDonald’s doneert een deel van de opbrengst van de McDonald’s x Crocs samenwerking aan de wereldwijde Ronald McDonald House Charities. Alle wereldwijde royalties van de eerste samenwerking worden gedoneerd aan RMHC wereldwijd. Ook doneert Crocs schoenen, zowel in volwassenen- als in kindermaten.

De McDonald’s x Crocs collectie is online te bestellen.

Wes van Geneijgen