Albert Heijn gaat klanten opvoeden en introduceert AH Leefstijlcheck

Albert Heijn heeft in augustus de AH Leefstijlcheck geïntroduceerd. Daarbij wil de supermarktketen klanten inspiratie bieden voor een gezonde leefstijl. Daarvoor moet eerst in de app van de supermarkt een check ingevuld worden waarna een leefstijlscore verschijnt. Klanten krijgen vervolgens een persoonlijk leefstijladvies om mee aan de slag te gaan.

Het bedrijf introduceert deze check bewust na de zomervakantie om zo klanten te helpen bij het weer oppakken van een gezond ritme. Niet geheel toevallig is alles wat ze nodig hebben verkrijgbaar bij Albert Heijn. Het persoonlijke advies in de app geeft een overzicht van hoe ze slapen, eten, bewegen en ontspannen. Dit wordt direct gekoppeld aan een persoonlijk leefstijladvies, waaronder praktische tips, recepten, work-outs en coaching. 

AH Leefstijlcheck

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, over de check: “Een gezonde leefstijl is belangrijk voor ons allemaal en we kunnen daar best wat hulp bij gebruiken. We maken het onze klanten makkelijk om heel concreet verbeteringen aan te brengen. De AH Leefstijlcheck geeft je het nodige inzicht en wij hebben vervolgens alles in huis om je stap voor stap te helpen op weg naar een gezondere leefstijl.”

Meer groente, meer vezels

Met de introductie van de check is ook een nieuwe campagne gestart ‘Meer groente, meer vezels’. Via deze weg wil de supermarktketen klanten inspireren met producten die het makkelijk maken om voldoende groente en vezels te eten.

Er is een breed assortiment van groentegemak met daarin vijf varianten 100% groentepasta, zoals lasagnebladen van pompoen, en het aanbod verspakketten is uitgebreid met vijf nieuwe opties. Een van de nieuwkomers is het Verspakket Volkoren hamsterpasta rode saus, met daarin voldoende vezels én 230 gram groente per persoon.

Wes van Geneijgen