
In de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is opnieuw een Starbucks geopend. De vestiging telt 180 zitplaatsen en beslaat meer dan 500 vierkante meter. Opvallend: de koffieketen keert daarmee terug naar de exacte plek waar in 2007 de eerste Nederlandse Starbucks opende.
Voor reizigers die na de security richting hun Europese vlucht lopen, vormt de ruime koffiebar een centraal rustpunt. Die heeft een lokale uitstraling gekregen in uitstraling, design en inrichting die in alles subtiel verwijst naar Amsterdam.
Lokaal gebrande bonen en hartige croissants
Op de kaart heeft een uitgebreid assortiment. Naast de klassiekers is dat aangevuld met koffie- en foodproducten, waaronder versgebakken croissants met gerookte zalm, avocado of pastrami, focaccia’s en warme gegrilde sandwiches. De koffiebonen worden gebrand in de Starbucks Roastery aan het Rembrandtplein, wat zorgt voor een herkenbare, lokale smaak.
Voor Schiphol markeert de komst van deze vestiging een symbolische stap. “De komst van deze Starbucks is voor ons extra speciaal: niet alleen door de omvang en uitstraling, maar ook omdat het een terugkeer is naar de plek waar Starbucks in Nederland begon,” aldus Arthur Reijnhart, Chief Commercial Officer van Schiphol. “Het past perfect bij de nieuwe beleving die we in Lounge 1 willen bieden met meer kwaliteit en comfort voor onze reizigers.”
Vernieuwde Lounge 1
De opening maakt deel uit van een grootschalige vernieuwing van Lounge 1. De ruimte werd onlangs uitgebreid van 19.000 naar 24.000 vierkante meter. In totaal worden 23 nieuwe horeca- en retailconcepten toegevoegd. De Starbucks-vestiging vormt daarin een herkenbaar anker, met vertrouwde koffie, Amsterdamse flair en uitzicht op het vertrek.
- BBC kiest Matt Tebbutt als jurylid MasterChef: The Professionals - 9 september 2025
- Nieuw hotel Elements by Dutchen opent begin 2026 op Terschelling - 9 september 2025
- Bestsellers Fort Negen tijdelijk landelijk verkrijgbaar via Crisp - 9 september 2025